Razvoj strategij
Strateško načrtovanje je pomembno za nadaljevanje razvoja podjetja
Strateško načrtovanje je skupek vseh aktivnosti v podjetju s katerimi želimo podjetje usmeriti k želeni viziji in ga uskladiti z njegovim poslanstvom.
Strateško načrtovanje se praviloma prične z določitvijo vizije in poslanstva podjetja. Poslanstvo podjetja nam pove kaj je bistvo oziroma namen poslovnih dejavnosti podjetja. Podjetje se pri opredelitvi poslanstva odloči v grobem katere potrebe bo zadovoljevalo. Z vizijo si podjetje največkrat začrta želeno pozicijo na trgu v oddaljeni prihodnosti. Poslanstvo in vizija sta pravzaprav osnovni strateški odločitvi, ki usmerjata zaposlene k zastavljenim ciljem. Pri njunem oblikovanju je potrebno upoštevati kompetence oziroma zmožnosti in konkurenčne prednosti podjetja.
Pri izdelavi strategij, torej načina, kako doseči želeno vizijo, je potrebno dobro preučiti dejavnike zunanjega in notranjega okolja podjetja. Analiza notranjega okolja podjetja predstavlja iskanje osrednjih kompetenc podjetja, iskanje morebitnih prednosti pred konkurenco in razlogov zanje. Pomembno je odkrivanje strateško pomembnih procesov, določitev verige vrednosti, iskanje morebitnih slabosti in neučinkovitosti in ugotovitev obstoj morebitnih nepotrebnih aktivnosti. Pri analizi notranjega okolja podjetja naš prvi cilj ni odpraviti neučinkovitosti temveč določiti prednosti in slabosti podjetja za potrebe priprave ustrezne strategije. Pri analizi zunanjega okolja pa je osnovni cilj iskanje priložnosti in ocenjevanje nevarnosti, ki nam jih ponujajo dobavitelji, kupci, spremembe tehnologij, spremembe zakonodaje in seveda delovanje konkurence.
Dolgoročno zastavljeni cilji in strategije morajo biti v sozvočju z vizijo in poslanstvom in pri upoštevajo analizo okolja. Dobro zastavljena strategija temelji na trajnem zagotavljanju konkurenčnih prednosti.