Razvoj strategij
Strateško pozicioniranje
Strateško pozicioniranje je poskus ustvarjanja trajne konkurenčne prednosti. Podjetje to lahko doseže z izvajanjem različnih aktivnosti od konkurence ali izvajanje enakih aktivnosti na različen način. V obeh primerih je različnost tiso kar podjetje izkorišča za dosego konkurenčne prednosti na trgu.
Seveda sama različnost še ne zagotavlja trajne konkurenčne prednosti. Za njeno trajnost je potrebno poskrbeti, da se ohranjajo viri oziroma razlogi za različnost in jih konkurenca ne more v celoti ali dovolj učinkovito posnemat.
Da bi ugotovili kako podjetje optimalno strateško pozicionirati je potrebno najprej dobro poznati podjetje, njegove osrednje kompetence in prednosti pred konkurenco. Ugotoviti moramo, kaj je bistveno za naše podjetje in sicer na kakšen način bi lahko uspešno zagotavljali konkurenčno prednost.
Dejavnost podjetja je lahko povezana z zadovoljevanjem majhnega števila potreb mnogih strank. Torej gre za ozko specializacijo, ki omogoča podjetju , da je trajno boljši od konkurence. Vsi procesi podjetja se prilagodijo tej specializaciji, nepotrebne aktivnosti pa se izločijo. Takšna specializacija bi bila lahko izdelava športnih copat. Pri tem se izdelovalec osredotoči le na materiale, ki so prisotni pri športnih copatih gradi na s tem povezani blagovni znamki in izdelke distribuira le preko za to najbolj primernih kanalov, kot so specializirane trgovine ali splena mesta.
Druga možnost je, da podjetje cilja na majhno število strank, katerim pa zadovoljuje širše potrebe. Prednost torej ne izhaja iz ozke specializacije temveč dobrega poznavanja svojih strank in njihovih potreb. Primer bi bil lahko izdelava različnih obuval za osebe z nadpovprečno velikimi stopali. Ker imajo take osebe specifične potrebe, na primer, potrebo debelejših in mehkejših podplatih ter se prodajajo le preko določenih trgovin
Tretja možnost pa je zadovoljevanje širših potreb mnogim strankam na ozko definiranem trgu. Pri tem iščemo konkurenčne prednosti v poznavanju trga in njegovih specifik. Takšen primer bi bil lahko prodaja obuval na turističnih področjih.
Ko podjetje zbere eno od možnih strategi je pomembno, da določi ključne aktivnosti in način, kako je v teh aktivnostih najboljše ter to kondicijo tudi vzdržuje.