Tržne in druge analize

Z dobro analizo ugotovimo katere so naše stranke

analisis2 200x156Vprašanje katere so naše stranke se na videz zdi nepotrebno, saj vsako delujoče podjetje svoje stranke pozna in redno zadovoljuje njihove potrebe. Pa je res tako? Številna podjetja, tudi največja, kot so telekomunikacijski operaterji ali pa manjša proizvodnja podjetja imajo več različnih skupin strank s katerimi poslujejo na različne načine in ustvarjajo različne donose, včasih celo izgubo. Pomembno je vedeti katere so naše stranke., torej tiste s katerimi ustvarjamo največ dodane vrednosti, kakšne so njihove potrebe in kako razširiti njihov nabor. V širitev nabora strank s katerimi ne ustvarjamo dodane vrednosti najbrž ne bomo vlagali, razen, če za povečanje zaslužka ne potrebujemo večjo ekonomijo obsega. A prej se prepričajmo, če je to sploh smotrno, glede na pričakovane reakcije konkurentov.

Ena od metod ugotavljanja primernih strank je metoda z analizo verige vrednosti, ki nam pove, kje in zakaj ustvarjamo dodano vrednost in zakaj nam to uspe z določenimi skupinami strank z drugimi pa ne. Kaj pa kadar pripravljamo nov izdelek. Mar ni najbolj logično, da iščemo izdelke za stranke, kjer že sedaj najbolj zaslužimo. Pri tem lahko uporabimo kvalitativno analizo strank, kjer ustvarimo največ dodane vrednosti in iščemo pri njih nove priložnosti.

Z novimi izdelki lahko ciljamo tudi povsem nove tržne segmente, vendar preverimo prej, ali je to usklajeno z našimi strategijami. Kako pa bomo uspešni v novih tržnih segmentih pa ugotavljamo z analizo trga. Če je nov izdelek že poznan na trgu, potem se lahko opremo na statistične podatke o tem izdelku in z anketo poskušamo oceniti naš potencial na tem tržnem segmentu. Če pa gre za povsem nov izdelek, pa se lotimo kvalitativne analize.

Kvalitativna analiza, ki jo izvedemo v podjetju MAJAN se izvaja s pomočjo več stopenj intervjujev potencialnih in že obstoječih strank. Intervjuji postopoma po posebnem postopku oblikujejo relevantna vprašanja s pomočjo katerih se izvede anketa in iz opisnih ocen preide v kvantitativne ocene. Na tak način je možno anketirance vprašati tudi o stvareh o katerih še niso razmišljali in vseeno primerno oceniti tržni potencial.

Kontakt

MAJAN - poslovno svetovanje
Primožičeva 34,
1231 Ljubljana-Črnuče
e-pošta: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
tel.: +386 41 36  00 20

EU e-Privacy Directive

Ta spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje strani in za analitične potrebe. Z uporabo naše spletne strani se strinjate, da namestimo piškotke v vaš brskalnik.

Zavrnili ste uporabo piškotkov. To odločitev lahko kadarkoli tudi spremenite.

Dovolili ste uporabo piškotkov. Odločitev lahko kadarkoli spremenite.

2018  MAJAN - poslovno svetovanje