Tržne in druge analize
Vsako načrtovanje naj temelji na analizi
Ne glede na to, ali izdelujemo ali prenavljajmo strategijo podjetja ali pa izdelujemo poslovni načrt za naslednje leto, je dobro, če naše odločitve temeljijo na pravih podatkih. Podatke lahko dobimo iz preteklih izkušenj poslovanj, javno dostopnih statistik lahko pa se lotimo izdelave tržne analize na primer z anketo. Velikokrat pa nam na trgu dosegljivi podatki ne zadoščajo. Razloga sta običajno dva. Prvi razlog je, da nam vse informacije niso dostopne. Take so na primer informacije o konkurentih. Drugi razlog je, da informacije še ne obstajajo. Tak primer so na primer informacije o bodočem razvoju novih tehnologij ali pa ravnanju in preferencah strank, kadar nameravamo trgu ponuditi nove izdelke. V slednjih primerih se lotevamo kvalitativnih analiz s katerimi poskušamo priti do čim bolj verjetne ocene.
Kvalitativna analiza, ki jo izvedemo v podjetju MAJAN se izvaja s pomočjo več stopenj intervjujev potencialnih in obstoječih strank, konkurentov, dobaviteljev, raziskovalnih inštitutov in drugih akterjev, ki bodo v bodoče sooblikovali okolje podjetja. Intervjuji postopoma po posebnem postopku oblikujejo relevantna vprašanja s pomočjo katerih se izvede anketa in iz opisnih ocen preide v kvantitativne ocene. Na tak način je možno anketirance vprašati tudi o stvareh o katerih še niso razmišljali ali pa preveriti konkurenco oziroma predvideti tehnološki razvoj.